Tyst på bloggen

Det har varit en längre tids tystnad på bloggen. Vad kan jag säga? När ens dagliga jobb består av skrivande, är det inte alltid lika lätt att ockå koppla av genom skrivande – och våren har varit rätt hektisk. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt att den som arbetar politiskt har mycket att göra under ett valår. Inte oväntat direkt.

Samtidigt har det emellanåt kliat i fingrarna, när väldigt principiellt intressanta debatter som t.ex. om yttrandefrihet i spåren av attacken mot Lars Vilks, pågått runt om i hela bloggosfären. Dessutom har jag den påbörjade serien inlägg om biologism. Men jag har helt enkelt inte haft tid.

Nu är det bara någon vecka kvar innan jag far på semester. Jag ska i alla fall försöka uppdatera bloggen nån gång per vecka, förhoppningsvis med bilder, från utgrävningarna i Montana och allt vad som sker runt det.

(Discovery News hade för övrigt en trevlig intervju med Jack Horner, kurator för Museum of the Rockies dinosauriesamlingar.)

Kommentera

